Pages

from anissOlala yang gedik+comel!!!! :)

semakin BUSY melampau!!!~~maaf xdapat nk updated blog.... :(

iklan...sila klik!!!! :)

Tuesday, April 27, 2010

apesalahnya kalau perigi cari timba...

ha..entry kali ini,kita akan bercerita mengenai wanita...kenapa?sebab saya nie pown wanita juga...mahu periksa kah?ahahha...okie,semua orang tahu,peribahasa "perigi cari timba" kan?so,tak salah kan kalau seseorang wanita itu menyukai lelaki dahulu serta memberikan "1st move" untuk mendekati lelaki yang disukainya?lebih baik memulakan langkah pertama daripada membiarkan lelaki tersebut jatuh ketangan orang lain kan?

wanita juga boleh menjadi tidak keruan atau lebih tepatnya mabuk cinta,mabuk kepayang sejurus setelah mereka mengetahui bahawa lelaki yang mereka cinta itu mengetahui perasaan mereka...hadooii.....mcm terkena pada aku sajelah pulaknye.....hihihi...hish,jangan lah pulak kamu pergi maryu-rayu menggoda menggodi si kaum adam ini untuk menerima cinta anda yang tulis suci itu...suci ker?tteettt!! :) ha!!!kamu kena ingat,tak semestinya orang cakap suka,orang itu terima cinta kamu..so,jangan terlalu mengharap serta berniat untuk memalukan diri sendiri..be cool n steady darling..sabar..... :)

kamu juga boleh menggunakan surat-surat layang an sms sebagai perantara antara dua hati yang berjauhan...tapi,janga la sampai kamu menampakkan bahawa kamu terlalu mabuk cinta dan imej yang murah kepada kaum adam ni...penggunaan ayat didalam surat-surat dan sms-sms tersebut amat penting ya..
contohnya: awak,awak da tahu ya saya suka n cintakan awak?awak terima saya tak?eeee...kebudak-budakan sungguhla kamu ni kaum wanita.....relaksla..tak lari gunung di kejar.... :)

bagi kaum wanita,SILA BUAT PENILAIAN ke atas diri colan-colan teman lelaki,bakal suami,bakal pakwe dan sewaktu dengannya la...k?kamu digalakkan untuk memilih lelaki yang mempunyai personaliti menarik dan diyakini..tidak semestinya jika lelaki yang menepati segala kriteria yang anda mahukan adalah tepat dan mengenai jiwa kamu tu...ha,mungkin sebelum kenal lebih,kamu percaya dialah segalanya..tapi,lepas da kenal..itulah inilah..mula bercakap yang buruk-buruk....so,ade 3 jenis CINTA lelaki yang anda perlu tahu yer...
1st: CINTA NAFSU;
::lelaki menyukai wanita kerana kecantikan fizikal mereka..kononnya,sedap mata memandang..padahal??
2nd: CINTA HARTA;
::lelaki tersebut hanya mahukan duit,kedudukan serta kepentingan untuk diri mereka sahaja..
3rd: CINTA IKHLAS;
::ala2 macam filem syurga cintalah...hihihi..lelaki itu mencintai kamu kerana mereka ikhlas untuk mencintai kamu...ikhlas untuk mengenali diri kamu..mereka akan menerima seada-adanya kamu dan akan berusaha untuk memberikan yang terbaik kepada anda...cinta ikhlas ini mewujudkan perasaan debar dan ada kalanya berpeluh-peluh apabila berjumpa, tidak berani bertentang mata dan segala perbuatan menjadi tidak tentu hala. Ini kerana wujudnya getaran antara dua jiwa...

Kebanyakan lelaki tidak memilih pasangan disebabkan kecantikan fizikal semata-mata kerana ia tidak akan kekal.lelaki lihat wanita dari segi hati budi dan sikap. Kita perlu kenal mereka cara matang dan bukannya cinta monyet. Biarlah kita akhirinya dengan pernikahan dan berharap perkahwinan yang dibina berkekalan.lelaki yang matang akan memilih wanita dari segi personalitinya iaitu cara wanita itu melayaninya. wanita perlu faham untuk memikat seseorang untuk sementara atau selamanya.. lelaki juga kebiasaannya terpikat kepada wanita yang lemah lembut, berbudi bahasa dan  berfikiran matang.wanita jenis ini boleh dijadikan kawan dan juga kekasih dalam satu masa.. Jika lelaki itu terpikat dengan wanita kerana keseksiannya, lama kelamaan ia akan menjadi seksa dan sakit...


so,kepada kawan-kawan yang kaum hawa ini...tidak salah sekiranya kadang-kadang anda menjadi perigi cari timba ye...tidak kira wanita atau lelaki harus membuat pemilihan dan penilaian sebelum memberi kata putus..lebih-lebih lagi kalau anda mahukan hubungan yang serius...


bukan cinta monyet...

11 notty2 darimu:

KaiZeN SHiNoBi said...

xnak cek dah tau pompuan dari pic dah nampak dah... hehehe

aq rasa aq yang ke3..

hehhe

ade pengalaman pompuan luah..

tapi masa tuh x ready ag r.. hehehe..

tapi bila dah ready.. dia lak kecik hati... haha

terpaksa mencari lagi...

dan dah jumpa horray!! hehehehehe

aNiss said...

ohohoi....
senangnya dalam hati...
:)
gud ah if da jmpe....
aniss da jmpe,wat2 lum jmpe.....
ahaks..
:)

Kapten said...

susah nak dapat perempuan yg berani mulakan dulu ni. ko salah seorangnya ker? ;p

harap2 ada le jumpa... mana tau aku berkenan gak. haha

Alynn Notnot said...

comel la gamba cinta munyet tu :))

aNiss said...

kapten....
adenye..cume xlalu depan awk lagik..
t akan jmpela...
saye slaloo jerk wat camtuh...
muka tembok..har har har...
:)

yAtiE said...

betol2,suka n3 nie
dah klau c adam 2 lembap sgt utk menyatakan ec hati,pe salahnya kte mulakan dulu
tp 2 lah, nk mulakan lngkah pertma mmg ssh kan
so, jdilah penunggu yg setia kte wanita ni
huhu

aNiss said...

hohohoho...
taw xpe..
knplah kaum2 adam nih semakin melembapkan diri bab2 cntan cintun nih yerk?
hohoho...
:)

NiZaM LiMiTeD said...

dulu cinta monyet..
skrg dah upgrade cinta orang utan..psl bdk2 skrg dah buat cinta tu mcm trend..bukannya cinta pon, just nak kapel je tanpa kenal erti cinta.
adooyaii..

kalo perigi cari timba tu harusla..psl kene bersaing utk dptkn yg terbaek..laki zmn skrg kn ssh nk dpt yg baek..ye tak.

tapi kalo berebut mat rempit xpayah la der..ngeh

aNiss said...

ohohoi....
:)
hihihi...
cinta gorilla ble pulak ye?
huhu...

n lelaki pon kene carik pompuan gaks..
tak ramai gurl yg baek skang...
:)

adam sharko said...

salm... tak salak dek jika perigi cari timba, yang penting jaga maruah diri dan nama orang tua, kalau dah jodoh yang janji bahagia

adam sharko said...

semoga tips berumah tangga, doa untuk anak, pemilihan nama Islam anak, tips elak suami isteri perang besar akan banyak membantu di: http://edarannama.blogspot.com

iklan...sila klik!! :)

Related Posts with Thumbnails