Pages

from anissOlala yang gedik+comel!!!! :)

semakin BUSY melampau!!!~~maaf xdapat nk updated blog.... :(

Lilypie Angel and Memorial tickers

iklan...sila klik!!!! :)

Monday, April 26, 2010

Kemas Kini 'Perisian' Anti Syaitan...

Norton, AVG, dan McFee adalah contoh-contoh perisian antivirus. Antivirus mesti di kemas kini bagi memastikan komputer kekal dalam keadaan baik dan terhindar daripada serangan virus, spyware dan worm...dlm komputer pown ader ulat2 taw..haha.. :)

Okie...kalau komputer terdedah kepada seranan virus, manusia pula terdedah kepada serangan syaitan. Syaitan sentiasa mahu menyesatkan manusia seperti virus, spyware dan worm yang mengganggu dan merosakkan fail komputer.

Perisian anti virus syaitan mesti dikemas kini sbagaimana perisian antivirus juga. Mengemas kini perisian anti syaitan dilakukan dengan cara membaca doa perlindungan iaitu "Aku berlindung kepada Allah daripada gangguan syaitan yang direjam" (A'uzubillah minassyaitannirrajim). Membaca doa perlindungan ini tidak sampai satu minit. Jangka masa jauh lebih singkat berbandig jangka masa bagi mengemas kini perisian antivirus menerusi jalur lebar terpantas lagi terkini.

Membaca doa perlindungan sebelum ke dalam tandas adalah perkara penting...ingat! Ia menjadi tempat paling strategik kerana:

1. Tandas sebagai tempat paling sunyi. Syaitan sememangnya gemar mengganggu orang yang sering megasingkan diri dan bersunyi-sunyian...
2. Tandas sebagai tempat yang kotor.

Selain membaca doa perlindungan,ikutilah adab masuk ke tandas seperti:
memasukinya dengan langkah kaki kiri serta menutup kepala anda....


DOA MASUK TANDAS:
"Wahai Allah, sesungguhnya aku berlindung kepadamu daripada kotoran najis,yang buruk lagi memburkkan iaitu syaitan yang terkutuk"

**jadi,tidak ada sebab mengapa kita yang lemah ini tidak mahu berlindung kepada Allah daripada gangguan makhluk jahat itu.

0 notty2 darimu:

iklan...sila klik!! :)

Related Posts with Thumbnails