Pages

from anissOlala yang gedik+comel!!!! :)

semakin BUSY melampau!!!~~maaf xdapat nk updated blog.... :(

iklan...sila klik!!!! :)

Thursday, April 22, 2010

gigi ku?! aaarrggghhh... :( >tips!

huh!
sape? ke?
bukan ape??
aku xde idea ah!!
DAMN!!!!

rase cam nk selam dalam lumpur n hantuk kepala kat kowang jerk..
 ble otak kering cam padang pasir...
hahahha...

luahan hati d MUKEBUKU ku telah d buat..
jawapan: mengKECEWAkan... :( sob2..


ha..
dengan GIGI yang sakit nih...
dulu xpenah pown nk meragam..
ble jerk umo meningkat ke angka 2puluh..
tyme tulah dier nk membuat HAVOC d dalam mulut nih...

aduh.sakitnya..
berdegup2 macam jantung ku.....
:(

ha..si TOOTHY nih check gigi ku?
huh!mati idop balik pown aku xmoh...


so.....

GOSOK GIGI anda....
sekurang2nya 3kali sehari....
selepas makan...
yeeehhaaaa~~~
:D


TIPS2 untuk mendapatkan GIGI yang SIHAT+CANTEK+BLINK2 n dll...

1) BILA UNTUK TUKAR BERUS GIGI??
  • apabila bulu berus mula haus atau kembang..[ini sudah semestinye..]
  • selepas sembuh daripada sakit tekak contoh batuk.[yeker?alamak!baru tau nih...]
  • selepas tiga bulan digunakan..[ha!!kowang mest da ame xtukar kn?g tukar...]

2) PETUA MEMBERUS GIGI...
  • Berus semua permukaan gigi terutama di leher dan celah-celah gigi
  • Jangan berkongsi berus gigi
  • Gunakan ubat gigi yang mengandungi fluorida
  • Simpan berus gigi di tempat kering dan tidak bersentuhan antara satu sama lain untuk mengelak jangkitan

3) LANGKAH2 MEMBERUS GIGI DENGAN BERKESAN....!
  • Letakkan berus gigi pada sudut 45-darjah di bahagian permukaan luar gigi. Berus perlahan-lahan dari atas ke bawah untuk gigi di rahang atas dan dari bawah ke atas untuk gigi di rahang bawah. Ulangi langkah yang sama untuk permukaan sebelah dalam gigi.





  •  Letakkan berus gigi di permukaan mengunyah dan berus dari depan ke belakang.




  •  Sendengkan berus gigi di permukaan dalam gigi hadapan, dan berus dari atas ke bawah dengan menggunakan hujung berus gigi.


  • Untuk membersihkan permukaan celah gigi, gunakan berus gigi yang kecil (pembersih antara gigi);berus arah ke dalam dan ke luar.
  • Untuk membersihkan lidah, pegang berus gigi secara mendatar dan berus permukaan lidah dari arah ke belakang dan ke hadapan.
ha!!!
ape lagi...
tolonglah check2 kowangnye berus gigi tuh...
kot2 ade yg tersenarai cam yg d atas...
bawak2la tukar..
jgn pulak jadik cam sayer...
da sakit gigi..baru nk dapatkan tips...
dah terlambatla weyh...
muhahahha...
:)



gud luck!


9 notty2 darimu:

xRaafikx said...

oh, terima kasih Doktor. segala info dari Doktor, akan saya amalkan. :)

aNiss said...

ahahhahha..
okie dokie...
doktor pown saket gigi nih..
:)
ngee~~

Anne Suriani Mustafa Kamal said...

Aniss: Wah... best best best.. byk sehh ko upload story semata-mata gigi.. klu aku saki gigi, aku cabut jer la.. abis citer.. Hihihihi.. btw, thanks for the tips.. berguna utk mase akan dtg.. jgn delete taw.. =3

aNiss said...

hoohohoho..
nihla namenye tgah xde idea..
tp,saket gigi ku telah menyelamatkan entry aku..
mgee~~
ko ble nk pos entry?
:)

xRaafikx said...

haa, betul tu. cabut je, senang cite. takde rasa sakit lagi. :D

aNiss said...

xpenah cabut gigila...
ades!
xmoh2...
:p

xRaafikx said...

lah, sebab tak penah la kena buat. pengalaman tu. hehe. buat tau, buat tau. :)

aNiss said...

ahahhahhaha...
xnk..!!!
xsanggup....
branak pown xcam tuh...
:p
mcm penah jerk sayer branak..
kekke..
:D

xRaafikx said...

ceh, itu da mengada sangat tu. hahaha. takpe, nanti i heret u pegi dentist. haha. :p

iklan...sila klik!! :)

Related Posts with Thumbnails